Despre vacanțe, într-o zi de luni

Turism

Amicul Daniel, mare plimbăreț și bun cunoscător al orașelor și stațiunilor europene tocmai mi-a stricat ziua. După cum m-am lăudat deja pe Facebook, vara asta, după 3 ani de muncă fără concediu, plec în Grecia. Știți, că v-am mai zis, am găsit ceva super ofertă la Ultramarin și n-am putut să o refuz.

În fine, vă spuneam de amicul Daniel care mi-a stricat ziua. După ce toată săptămâna trecută nu a răspuns la telefon, a apărut azi, din senin, cu o invitație la cafea. Ne-am întâlnit de dimineață, să mai povestim una alta. Și dacă mă așteptam să văd o față familiară, puțin obosită de prea multă muncă, m-am trezit cu ditati bronzatul, fără cearcăne și cu părul ciufulit, de-am zis că încă visez, că nu m-am trezit de tot. După vreo câteva minute de holbat cu nesimțire, abia m-am adunat să-l întreb ce-i cu schimbarea asta de look.

Pare-se că a fost în concediu o săptămână. Cu mândra din dotare s-au luat și s-au dus la plajă pe malurile Adriaticii, undeva pe lângă Rimini. Au avut parte de soare, briză, plajă cu nisip fin, apă curată și hotel de calitate, cu mic dejun bun. Asta cu micul dejun e-o glumă de-a noastră. Daniel e cam mofturos când vine vorba de mâncare. A fost un copil extrem de răsfățat și nu mănâncă decât mâncarea cu miros delicios și care arată foarte apetisant. Mai știu vreo doi dintre voi, așa că nu săriți cu parul. Deci mâncarea era foarte bună, deși a venit la fel de atletic cum a plecat.

I-a plăcut că nu a trebuit să stea cu Andreea, prietena lui, pe plajă toată ziua, că-n Rimini ai ce să vezi, că doar e un oraș construit în 268 îHr., adică e foarte foarte vechi. Și-n plus, nici nu a trebuit s-o vadă cum cumpără tot bazarul, că el era în plimbare pe la fostele platouri de filmare ale lui Fellini. Cu ocazia asta am aflat că Fellini s-a născut la Rimini și a și făcut câteva filme acolo. Recunosc, detaliul cu bazarul nu m-a lăsat indiferentă.

Cel mai rău m-a lovit, însă, când mi-a povestit de oamenii de pe stradă. Civilizați, atenți, liniștiți, în vacanță, cu aer din acela semi-somnolent, de om care nu numără timpul,  bine crescuți și, în mare parte, nevorbitori de română. Cică Grecia, unde merg eu, e destinația de vacanță a tuturor românilor și, dacă vrei ceva diferit și la standarde mult mai înalte, să mergi în vacanță în țările în care ei lucrează: Spania și Italia. Normal, nici eu nu mi-aș face vacanța în Timișoara, că doar vreau să mai schimb peisajul.

Acum stau și pendulez între a-l convinge pe Dragoș să schimbăm locul de vacanță sau să facem o escapadă de un weekend în Italia. Oricum, ziua mea s-a dus naibii când m-am trezit căutând oferte de vacanță pe lângă Rimini. Adio chef de muncă într-o zi de luni!

Apropo, am găsit, tot la Ultramarin, ceva ofertă de vacanță cu discount de 30%. Rimini, 7 zile, transport cu avionul, cazare și demipensiune la niște prețuri foarte bune. Mă consolez cu ideea că nu-i Grecia de aruncat, mai ales că n-am apucat s-o văd încă. Rimini e, însă, a doua opțiune pe listă de azi începând.

7 Comments

1. Desi nu sunt eu persoana cu care ai baut cafeaua azi dimineata, m-am regasit in descriere.

Mai ales ca in Septembrie plecam la Rimini, am rezervat deja totul! 🙂

0 likes

2. Mie mi se tot recomandă Muntenegru.Sunt oameni foarte faini,preţuri mici (50 euro/noapte ap. cu 2 camere+living+buc+baie) şi locuri de plajă şi de vizitat extraordinare,aşa că anul acesta:Muntenegru 🙂

3. Muntenegru – Croatia – Outlook Festival, acum sa vad daca am cu cine sa ajung acolo , daca se tine lumea de cuvant pana atunci 🙂 Daca nu , imi ramane Sinaia pana in octombrie-noiembrie cand vreau sa vizitez Barcelona (sa mai scada putin preturile la Wizz) 🙂

4. Draga Cristina,de 5 ani mergem o saptamana din concediu in Croatia ,la ROVINJ .Este un loc rup din rai,unde eu si sotul meu ne simtim ffff bine.Daca doresti amanunte,putem vb.la telefon.

0 likes

5. Nu e chiar asa, nu o sa fiti inconjurati numai de romani in Thasos. Din cate se stie destinatiile grecești ale romanilor sunt Paralia Katerini, Corfu și Olympic Beach. Fiecare traieste experienta greceasca in felul lui. Asa ca nu te lasa influentata prea mult de parerile altora, care sunt subiective, normal.