Cu gândul la vacanță

Turism

Până în acest an nu mi-am planificat vacanțele. Obișnuiam să mă trezesc într-o dimineață cu dor de ducă, să mă urc într-un tren și să plec unde aveam chef. Cel mai mult mi-am planificat anul trecut o vacanță: am stat o săptămână să caut rute și să fac un traseu. Atât. Însă lucrurile s-au schimbat. În acest am am început să-mi pregătesc vacanța de vară încă de la începutul lunii aprilie. Nu de alta, dar de vreo 4 ani tot vreau să văd Croația și nu apuc. Așa că, n-am mai stat să pice din cer vacanța pefectă, ci m-am apucat să pregătesc totul.

Da, anul ăsta plec în Croația. Nu-i vreo destinație exotică greu accesibilă, nici nu-i un loc scump. Pe deasupra, spre disperarea multora, e plină de români și aproape lipsită de plaje cu nisip. Însă eu îmi doresc să o vizitez și anul ăsta se va întâmpla. Nu am apelat la o agenție de turism, deși ăsta era planul inițial. Am văzut o grămadă de oferte pe site-urile agențiilor. Unele cu cazare în hoteluri minunate, altele cu cazare de 2 stele. Să fie, că gusturile și bugetele sunt de toate felurile. Însă nu m-a atras nicio ofertă.

Am ales să merg pe recomandările prietenilor și să caut cazare în vila cuiva. Destinația noastră (că plec cu prietenii, nu singură) este insula Rab, o frumusețe de zonă care îți oferă atât plaje cu nisip, cât și din alea cu pietricele, zone cu păduri, niște dealuri și orășele simpatice și cu încărcătură istorică. În plus, e ușor să pleci de pe insulă pentru a vizita divese alte locuri interesante din Croația. Pe noi ne costă puțin cazarea. Un apartament cu 2 camere+cameră de zi+mini bucătărie+2 balcoane mari e doar 70 euro. Se pot caza acolo lejer 5-6 oameni, că paturi sunt destule. Mai e și foarte aproape de plajă pe deasupra.

Vom merge cu mașina, că vrem să avem libertate de mișcare în cazul în care ne lovește cheful de a vizita Dubrovnik sau alte orașe din Croația. Făcând un calcul, am ajuns la concluzia că drumul până în insula Rab este cu vreo 30 km mai scurt decât drumul până la Mamaia. Ba, mai mult, 300 km din cei 766 se pot face pe autostradă, deci timpul de deplasare va fi cu mult mai scurt.

Practic vacanța asta mă va costa cam jumătate cât o ofertă decentă, care oferă cam același lucru, de pe site-ul oricărei agenții de turism pe care am găsit-o. Și pentru asta îi mulțumesc lui Bubu că mi-a recomandat o super cazare într-un super loc. Din păcate, însă, până plecăm noi în vacanță mai sunt vreo 2 luni, timp în care eu numai la asta mă gândesc. Nu-i prea frumos să fii om mare, care-și planifică vacanțele cu luni înainte. Mult mai bine era când aveam timp să plec oricând.

5 Comments

1. Croatia NU este ieftina, las’ ca vezi tu pe dracu’ acolo. Si, din ce am vazut eu (zona Dubrovnik cel putin), is putini romani. 😀

Distractie placuta si sa faci multe poze.

0 likes

2. Buna alegere, Croatia, indiferent ca e destinatie de vacanta primavarateca sau de vara. Toamna e destul de putin confortabil din cauza climei foarte, foarte umede iar iarna nu e de mers acolo.